piątek, 8 lutego 2013

Zwrot akcji

Miałem dziś dobry dzień. Dzięki uprzejmości innych ludzi ustaliłem imiona i nazwiska rodziców mojej prababci Franciszki Kucharskiej z Hudzików. Wreszcie wiem, gdzie mogła się urodzić. Potwierdziły sie moje przypuszczenia, że Hudzikowie przebywali w Gęsówce /gm. Wróblew pow. sieradzki/ dość krótko, może kilka lat? 

Wczoraj wieczorem, podczas treningu biegowego, gdzieś między 5 a 6 km  wpadłem na pewien pomysł. Przyszło mi do głowy, że skoro znam datę oraz miejsce  śmierci Klemensa Hudzika, brata mojej praprababci Franciszki, to wystarczy odnaleźć właściwy Urząd Stanu Cywilnego i z aktu zgonu ustalić imiona rodziców Klemensa i Franciszki oraz ich miejsce urodzenia.

Pomysł wypalił a oto co wiem na dzisiaj, 08 lutego 2013 roku:

Rodzicami Franciszki Hudzik byli Tomasz Hudzik oraz Katarzyna z domu Olczniak. Klemens Hudzik urodził się w Józefowie w parafii Gruszczyce w gm. Błaszki woj. Łódzkie 18.11.1880. Być może w Józefowie przyszła na świat również Franciszka. Dzisiaj Józefów trudno odnaleźć na mapie. Obecnie jest to osada stanowiąca część innej wsi o ciekawej nazwie Cienie Wielkie. W połowie XIX w we wsi Józefów mieszkało ok 170 mieszkańców. Oto co na temat tego miejsca mówi znany już nam "Słownik Geograficzny Królestwa Polskiego..."




Teraz mogę zacząć pracę od nowa:)

Józefów w parafii Gruszczyce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz